Sunday 15 April 2012

Ikhlas Tapi Jauh






Assalamualaikum..malam yang sunyi & tenang,aku tak tau nak buat apa..so aku rajinkan la diri ni baca buku..buat revision skett..exam aku pun tak lama lagi..bulan depan..sebulan nampak lama,tapi masa berlalu memang kita tak sedar..suasana sunyi betul,aku tak bleh study klu sunyi betul..nanti ngantuk tu datang...aku pasang la laptop,dengar radio online..mula² tu dengar la hot fm,tapi muak plak dengar lagu hot fm..keep repeating the same song..tak sampai 5 muka surat buku aku baca,lagu yang sama aku dengar balik..so tukar la dengar sinar plak..lepas sejam lebih menatap buku,rasa penat plak..so take 5..tengah rilek² santai,sinar mainkan lagu zainal abidin-ikhlas tapi jauh..jarang dengar lagu ni..irama lagu dia buat aku rasa lebih rilek..tapi lagu ni buatkan aku teringat dengan seseorang..seseorang yg jauh beribu batu...take 5 aku bertukar menjadi 20..macam² benda datang ziarah otak aku ni..apa akan jadi ngan aku 10 or 20 years later..bolehkah aku hidup sebagai seorang ketua keluarga..melaksanakan tanggungjawab menjaga isteri dan anak²...tanggungjawab sendiri pun aku layan sambil lewa..akhirat nanti semua tanggungjawab aku akan ditanya..belum masuk extra lagi tu..tanggungjawab aku terhadap 4 wanita ni nanti turut ditanya..Ibuku,Isteriku,Adik perempuanku,Anak perempuanku..tahap keyakinan aku makin rendah..terasa berat tanggungjawab yang bakal dipikul..



اللهم لا سهل إلا ما جعلته سهلا وأنت تجعل الحزن إذا شئت سهلا




No comments:

Post a Comment